ポケモンにはホードエンカウントがあったことを覚えていますか?ホードエンカウントとは、同じ種類のポケモンが複数匹一度に現れるバトルのことです。例えば、草むらでゼニガメのホードエンカウントに遭遇した際には、5匹のゼニガメが同時に現れています。この要素は、ポケモンの世界をよりリアルに感じることができるだけでなく、ポケモンのレベル上げを効率的に行うことができました。しかし、最近のポケモンシリーズではホードエンカウントが廃止され、代わりに「乱数発生エンカウント」というシステムが導入されました。この乱数発生エンカウントでは、ポケモンが一匹ずつ現れるため、経験値の獲得やレベル上げが少し面倒になりました。しかし、ホードエンカウントの楽しさを懐かしむファンも多く、将来的に復活する可能性もあるかもしれません。
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Gotta hand it to sudowoodo, he can fool trees into thinking hes a tree
poorly optimised isn’t the best way to describe the alola games, mainly because that implies they could’ve been optimised enough to include horde battles. a better description would be overly ambitious.
was that ambition just putting trainers in the battles …well probably not, i think they also had new shaders and more detailed areas, but it’s also funnier to think they sacrificed triple battles just to put the trainers on screen.
Metaphor mentioned
METAPHOR REFANTANZIO!!!!!!!!!!!!
Oh my gosh I love that Sudowoodo thing.
Horde battles was a godsend for ev trainibg
Upon thinking about it Hoard trainer battles would have been perfect for team skull
Too bad…I AM PLAYING METAPHOR!
YEEEESSS PLAYYYY METAPHOOORRR